Fraud Blocker
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לעבור את ארוחת ליל הסדר בשלום?

מאמר מערכת ValeoPro

מחוגי השעון מצביעים על 22:30, אך למרות השעה המאוחרת הילדים עדיין מתרוצצים בשיא כוחם בין החדרים בבית. קופצים, משחקים ובעיקר מרוצים מהמתנות שקיבלו. מעל כולם שמחים הילד או הילדה שמצאו את האפיקומן. ללא ספק הם כוכבי הערב.

הנשים מבטיחות לעצמן ולאחרים, מיד לאחר החג פוצחות בדיאטת כאסח כי פשוט אין ברירה.הגברים לעומתן מרוחים על הכיסא או הספה, משחררים את החגורה, פותחים כפתור במכנס כדי לשחרר את הבטן, נאנחים ומודיעים קבל עם ועדה על שהם מפוצצים.

התמונה הזו מוכרת לכם?

סביר להניח שכן, ברוכים הבאים לסעודת ליל הסדר בחלק נכבד מהבתים ברחבי ישראל.

שלא תבינו לא נכון, יש ב”תמונה” הזו המון חן והיא מלמדת על משפחתיות מאושרת, אך אפשר לעבור את סעודת ליל הסדר מעט אחרת.

כמובן, בלי לוותר על המאכלים המסורתיים, קריאת ההגדה, שירים ובדיחות סביב השולחן, אבל כן להתכונן אליה בדרך שונה ולהציב גבולות מסוימים, כך שבסיום הערב החגיגי הגוף שלנו לא יהיה מותש לחלוטין.

מוכנים לשמוע כיצד עושים זאת נכון? בואו נצא לדרך.

ההכנות לפני ארוחת החג

ליל הסדר השנה ייערך בערב יום שני, 22 באפריל 2024. שעת כניסת החג נעה בין 18:30 ל- 18:45. כשלוקחים בחשבון את הפקקים בכבישים בדרך להורים או לדודים, החזרה של מי שמתפללים בבית הכנסת וכמובן פרק הזמן של קריאת ההגדה, סביר להניח שאת המנה הראשונה נאכל בסביבות השעה 20:30.

שעה מאוחרת לארוחה כבדה בכל יום בשנה, אבל אתם יודעים איך זה לפני ארוחת חג, במשך היום דואגים לא לאכול כמעט שום דבר כדי לא לסתום את הקיבה. ובכן חברות וחברים, זו הטעות הראשונה. 

אומנם המחשבה על המאכלים הטעימים שיש לחג הפסח להציע עושה חשק גדול לשמור מקום, לכן יש מי שנוטים לא לאכול כלום או ממש לא הרבה, אבל בפועל זה גורם ל- 2 פעולות שיכולות להרוס לנו את הכיף והשמחה.

בראש ובראשונה תחושת רעב מובילה לעייפות ולעצבנות, והדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא להגיע אל שולחן החג מפהקים ולא נינוחים.

בנוסף, אין סיבה “לקרוע” את הגוף בשביל ארוחה אחת, טובה ככל שתהיה.

מחקרים שנעשו מגלים כי ברגע שאנו מחלקים את מנות המזון שלנו למספר ארוחות קטנות במשך היום, הגוף שלנו בריא וחזק יותר. בדרך זו אנו מורידים את רמות השומן והכולסטרול בגוף, מאזנים את לחץ הדם ושומרים על סוכר תקין.

לכן חשוב מאוד שעד ארוחת החג לא נצא בסוג של שביתת רעב.

כדי שיהיה מספיק מקום בערב לכל המטעמים, מומלץ לחלק את הארוחות הקטנות במשך היום לפירות ולירקות מסוגים שונים במגוון צבעים. זה יעשה לכם את העבודה מצוין.

אגב, אם קודם לכן נגענו לרגע בענייני דיאטה, קחו נתון נוסף בחשבון.

אם תאכלו מספר ארוחות קטנות לאורך שעות היום, לא תגיעו אל ארוחת החג מורעבים, ובארוחה עצמה לא “תפצו” את עצמכם עם כמות גדולה מדי של אוכל, הרבה יותר ממה שהגוף שלכם רגיל או צריך.

המנה העיקרית

חגים לא חסרים לנו בישראל וכמו בכל חג כך גם בחג הפסח, השולחן עמוס מכל טוב. אבל, עוד לפני שתרימו את המזלג לאכול, אל תשכחו להוריד את הכובע בפני מי שעמדו במשך שעות ארוכות על הרגליים, ותודו להם על שטרחו והכינו. תבשילים, בשרים, דגים, מרקים, סלטים קינוחים ומה לא, כך שלכולם יהיה מה לאכול, שחס וחלילה אף אחד לא יישאר רעב וכמובן שיהיה טעים ומענג.

יחד עם זאת, המאכלים המסורתיים בפסח הם לעיתים מלאים בקלוריות ויש גם את התוספת המוכרת מכולן – מצות.

כדי לאזן את הדברים ניתן לבצע מספר פעולות שלא יפגעו בטעם ובחוויה.

בואו נתחיל דווקא מהמצות. מאחר והן מאוד דחוסות ולא אווריריות, יש בהן פחות נוזלים. לכן חשוב לאזן את הדברים עם שתייה של כוסות מים בין חתיכת מצה אחת לשנייה.

חייבים להודות, כשטועמים חתיכת מצה אחת קשה מאוד שלא לקחת עוד אחת ועוד ועוד…כן, המצה קצת “ממכרת”, אפילו שנוהגים לקטר עליה על שהיא יבשה וכד’. העניין הוא שהמצה לא ממש משביעה, לכן נוטים לאכול ממנה לא מעט.

היזהרו מזה! אכילה של יותר מדי מצות יכולה להוביל לכאבי בטן ולעצירות.

זוכרים את הפירות והירקות שהמלצנו לאכול כחלק מארוחות קטנות לאורך היום לפני ארוחת החג הכבדה? גם הם עוזרים להתמודד עם ההשפעה שיש למצות על הגוף. הם מזרזים את פעילות המעיים ויכולים למנוע מאיתנו “לבלות” שעות ארוכות בשירותים בגלל עצירות.

בואו נמשיך אל שאר המנות שעל השולחן. לוקיוס אנאוס סנקה היה פילוסוף, מדינאי, ומחזאי רומי שחי ב- 3 לפנה”ס עד 65 לספירה. בין היתר הוא אמר משפט יפה מאוד על אוכל: “שפע של מזון מפריע למחשבה, ואכילה גסה מעיקה על הנשמה”.

אתם בוודאי אומרים לעצמכם עכשיו, מה זו הכבדות הזו, נכון? ובכן, תשאלו את עצמכם שאלה, האם אתם רוצים להרגיש כבדים מדי לאחר הארוחה? לא חשבנו אחרת.

אז כדי לשמור על קלילות מסוימת, חשוב מאוד לא לאכול עם העיניים. מה בדיוק זה אומר?

שימו בצלחת כמות סבירה של אוכל מכל מה שאתם אוהבים. אם לאחר מכן עדיין תהיו רעבים, אפשר לקחת מנה קטנה נוספת. אחרת אתם יודעים איך זה, בתחילה מעמיסים יותר מדי ואז לא נעים לזרוק לפח ואוכלים בכוח.

אז לא, אפשר גם אחרת.

חריף בפסח

כפי שאתם בוודאי יודעים חג הפסח הוא לא רק חג ללא קמח, אלא שבני עדות אשכנז אינם נוהגים לאכול קטניות. כך שאורז, אפונה, שעועית וחומוס לא באים מבחינתם בחשבון.

מה כן האשכנזים אוהבים לאכול? ניחשתם נכון, גפילטע פיש. מדובר בקציצת דג מתוק שטוחנים אותו בדרך כלל מקרפיון. כדי שהדג לא יהיה מתוק מדי, נוהגים לשים עליו או בצד מנה יפה של חזרת. החזרת עצמה מגורדת בתוספת שורש סלק עם מלח ומיץ לימון. אם עושים את החזרת כמו שצריך, היא מאוד מאוד חריפה, לא פחות מהסחוג שעושים התימנים. מי שטעם יודע, החריפות עולה לאף ולמצח וזה יכול להיות רגע לא נעים במיוחד.

כמו האשכנזים כך גם למזרחיים, במאכלי החג יש לא מעט תוספות חריפות, מפלפלים ועוד. חריף אומנם יכול להיות טעים, אבל צריך לקחת בחשבון מספר דברים.

אם מגזימים מדי עם החריף זה יכול להוביל לצרבת. בנוסף, אכילה מוגזמת מדי של פלפל אדום חריף, אם לוקחים ממנו ביס או אם הוא מופיע במטבל כזה או אחר, יכול לעכב את פינוי הפסולת ממערכת העיכול. זאת מאחר והוא מאופיין בכמויות גבוהות של קפסאיצין. יש אפילו מחקר מעניין על כך באנגלית, מוזמנים להציץ ולהתרשם בקישור הבא.

חלק נכבד מהמאכלים והתוספות שנמצאים על השולחן בליל הסדר אנחנו לא נוהגים לאכול לאורך השנה. שינוי מידי וקיצוני בתזונה יכול להשפיע על הגוף שלנו בצורה לא טובה.

כדי ליהנות מהטוב והטעים שיש לארוחת החג להציע, חשוב לאמץ חלק מהטיפים שכותבים במאמר.

מי שאמונה על המידע והטיפים הללו היא שגית ביבי – נטורופתית מוסמכת (N.D*) לצמחי מרפא.
בקליניקה שלה שגית מעניקה מגוון של טיפולים טבעיים, לירידה במשקל, לבעיות במערכת העיכול ובעיות מטבוליות מזה שנים רבות, והיא חלק מהצוות המקצועי שלנו.

רגע לפני שמכבים את האורות ליל סדר 2024

בליל הסדר הזה אומנם נשב סביב שולחן החג ועליו תהיה מפה לבנה, אך הלב שלנו ימשיך לדמם.
133 נשים, גברים, קשישים וילדים שנחטפו לעזה לא יהיו עם בני משפחותיהם.

חג הפסח הוא גם חג החירות,
הצטרפו אלינו בתפילה שעוד בחג הזה נוכל לחגוג
את חזרתם אל החופש של כל אלה שלא נמצאים עמנו כעת.

חג כשר חג של חירות!


מוצרים מומלצים

4* Thymoquin 3%- מבוסס על שמן קצח פטנטי + ויטמין די

4 * 60 כמוסות רכות בבקבוק

המחיר המקורי היה: 1,120.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 890.00 ₪.
3* גדילטבע

3* 120 כמוסות בבקבוק

המחיר המקורי היה: 1,200.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 890.00 ₪.
3 * ויטמין D3 ליפוזומלי

3 * 120 כמוסות בבקבוק

המחיר המקורי היה: 870.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 700.00 ₪.
Power Pack לבריאות הכבד והעורקים ל 4 חודשים
המחיר המקורי היה: 2,860.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 2,430.00 ₪.

רוצה ליצור קשר עם נינה?

יש לשלוח את הטופס

729001692781