Fraud Blocker
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
nina gmzoletove

אישה אחת אמיצה שמנצחת את השבץ

מאמר מערכת ValeoPro

“אני לעולם לא אשכח את התאריך ה- 13 ביוני 2016.
אני נשואה באושר, בעל אוהב ושלושה ילדים טובים.
את הקטנה מבין השלושה ילדתי שלושה חודשים קודם לכן, ולאחר שהנקתי אותה בערב שגרתי אחד, יצאתי אל הסטודיו בו התאמנתי במשך כ- 17 שנים. באמצע השיעור עבדתי על תרגיל  לחיזוק שריר הזרוע האחורית ופתאום חוויתי כאב חד בצד ימין שלי. עצרתי לרגע, ניסיתי ללגום מעט מים כדי להירגע אך לא הצלחתי לעשות אפילו את זה, הם נשפכו לכל עבר. כל פלג הגוף השמאלי שלי, מכף רגל ועד לפנים הפך להיות משותק וברגע אחד חיי השתנו מקצה אחד לשני”.

את הרגעים הללו מתארת בהתרגשות נינה גמזולטובה, היום בת 43, מתגוררת בראש העין, ומי שבמהלך 8 השנים האחרונות “בילתה” לא מעט במה שהפך להיות הבית השני שלה, בית לוינשטיין ברעננה.

באותו ערב נינה עברה את מה שמכנים בעגה המקצועית CVA – Cerebro Vascular Accident, ובתרגום לעברית שבץ מוחי.

על הרגע המבהיל בחייה נינה הוסיפה וסיפרה:
“לצידי במכון התאמנו גם רופאה ושתי אחיות, ובתחילה אף אחת מהן לא חשבה בכיוון של שבץ.

אני זוכרת שניסו להביא לי מים עם סוכר מתוך מחשבה שאני חווה ירידת סוכר, דבר שאסור לעשות בזמן שבץ. לאחר מכן הרימו לי את הרגליים למעלה וגם זה לא עזר. הרגשתי שמשהו רע ולא שגרתי עובר על הגוף שלי, בעיקר בתור אחת שהייתה מודעת בטירוף לכל איבר ואיבר בגוף.

זה לא שראיתי אור לבן כאילו אני עומדת לעזוב את העולם ולמות, אבל זה כן היה משהו קיצוני. לבסוף אחת האחיות אמרה בקול חד וברור, היא עוברת שבץ. פינו אותי מיד אל בית החולים ומאז הכל היסטוריה”.

החיים אחרי אירוע מוחי

הטניסאית הידועה ונוס וויליאמס אמרה פעם: “אני לא מתמקדת במה שניצב נגדי. אני מתמקדת במטרות שלי, ואני מנסה להתעלם מהשאר”, כמו וויליאמס כך גם נינה גמזולטובה, היא בחרה להתמקד במטרות שניצבו לפניה ולא ברעשים מסביב.

על פניו היה קל לה לוותר ואף אחד לא היה מאשים אותה, בכל זאת במשך 31 שנים היא הקפידה על אורח חיים בריא. לא עישנה, נמענה אלכוהול, הקפידה על פעילות גופנית והתזונה שלה הייתה מאוזנת בהתאם, כך שאפשר היה להגיד שזה פשוט לא הוגן שזה קרה דווקא לה, אך לרגע אחד נינה לא אפשרה לאירוע המוחי שעברה לגרום לה ליפול אל תהומות של רחמים עצמיים.

באומץ לב ובנחישות של ספורטאית נינה בחרה להביט קדימה, והיא ההוכחה הטובה ביותר כי כל מי שעובר שבץ מוחי יכול להשתקם ולחזור לתפקד באופן עצמאי.

על המסע האישי שלה נינה מספרת:
“לשבץ יש השלכות רבות. תדמיינו את הדברים הכי פשוטים שמבצעים בחיים כמו קשירת שרוכים בנעליים, ברגע אחד פשוט אי אפשר לבצע אותם. השבץ הפך אותי לנכה ולאחר מכן בעבודה קשה התגברתי על נכויות רבות.

במשך שלושת החודשים הראשונים לאחר האירוע הייתי מאושפזת בבית לוינשטיין. בפרק הזמן הזה למדתי כיצד לעשות מחדש כל דבר בחיים. אפילו כיצד לזחול וללכת. זו לא הייתה תקופה קלה, כי אנשי הצוות המקצועי ובני המשפחה הקרובים שלי היו צריכים לעזור לי להתלבש, להתקלח ולאכול. אבל לרגע אחד לא ריחמתי על עצמי אלא קיבלתי את העובדה שעליי לעבור את המסע הזה, מסע חיי. צעד אחד הוביל לצעד שני, ומשהות רצופה עברתי לטיפולי יום בבית לוינשטיין עד שלבסוף חזרתי הביתה.

כיום אני מגיעה לשם למספר טיפולים רק פעם בשנה. זה תהליך שילווה אותי לאורך כל החיים, אך אני יודעת כי הרווחתי אותם מחדש וכך גם כולם יכולים. אני יודעת כי האחריות נמצאת בידיים שלי, לשמור על הבריאות שלי ולעשות כל מה שצריך כדי שזה יקרה. בין היתר זה אומר לבצע בדיקות רפואיות שונות ומגוונות”.

אחת הבדיקות שנינה גמזולטובה ביצעה לאחר השבץ שעברה היא בדיקת CIMT אולטרסאונד של עורקי הצוואר, ניתן ללמוד עליה יותר בסרטון הבא:

אל תגידו: “לי זה לא יקרה”

במרוץ החיים הבלתי פוסק, כולנו מוצאים את עצמנו נאבקים ללא הרף בלחצים מכל הכיוונים. דרישות בעבודה, מטלות בלימודים, המורכבות של חיי המשפחה והדחף התמידי להרוויח יותר כסף, עבור המשכנתא, הילדים ומה לא.

לעיתים בין כל הדרישות הבלתי פוסקות הללו, אנחנו שוכחים כי כדי להמשיך ולנוע קדימה, חייבים קודם כל לשמור על הבריאות שלנו, הפיזית והנפשית.

זה אומר לשמור על תזונה נכונה, לעסוק בפעילות גופנית מסוימת, כדי להתחזק ולהירגע.

גם בימים אלה נינה גמזולטובה שומרת בקנאות על אורח חיים בריא. אפשר והעובדה כי קודם לאירוע היא נהגה כך והייתה פעילה גופנית, סייעו לה להתגבר טוב יותר על השבץ.

כיום נינה מעבירה הרצאות לחברות וארגונים בכל רחבי הארץ אודות האירוע המוחי שעברה, כיצד היא התגברה על מכשולים רבים בדרך ואיך היא מתמודדת בהצלחה עם ההשלכות השונות גם היום. 

סיפורה האישי של נינה נודע לאיציק רנד מנכ”ל החברה מה שהוביל לכך שנינה הצטרפה לצוות המקצועי שלנו.

ניתן ליצור עמה קשר, להתייעץ ולקבל הכוונה בנוגע לשמירה על אורח חיים בריא,
וכיצד מתמודדים עם אירוע משנה חיים ולצמוח ממנו בדיוק כפי שהיא עשתה.

מוצרים מומלצים

בדיקת CIMT- לעובי דופן עורקי הצוואר
480.00 
בדיקת כבד שומני
890.00 
בדיקה משולבת CIMT + כבד שומני
המחיר המקורי היה: 1,370.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 1,220.00 ₪.

רוצה ליצור קשר עם נינה?

יש לשלוח את הטופס

729001692781