Fraud Blocker
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Artboard how my story

איך הסיפור האישי יכול לסייע להפחתת סטרס?

מאמר מערכת ValeoPro

אחת המטרות החשובות שמנחות אותנו בפעילות שלנו היא הרצון להפחית את הסיכוי לחלות במחלות קשות כמו טרשת עורקים /כבד שומני וכד’ המהוות את הגורם הראשון במעלה לתמותה בעולם המערבי בימנו. אחד הגורמים המאיצים את התהליך הטרשתי ותורמים להצטברות גדולה ומהירה יותר של פלאק בעורקי הדם הוא הסטרס- לחץ. ולמרות שאנחנו משווקים מוצרים מצוינים שמסייעים גם לעצירה של התהליך הטרשתי (ליקוטבע מתמצית הליקוריץ הפטנטית) או לניקוי הדם ממשקעי השומנים שהופכים לפלאק (גדילטבע, Thymoquin 3%) וגם תוסף ייעודי להרגעה (טבע קול) ועוד. על הסטרס שלנו אנחנו אחראיים כמעט ב100%.

אפשר לעזור באמצעות התוספים והתזונה ואימון גופני לשחרור רב של סטרס אבל לא לכולו, בכל זאת, אנחנו חיים בישראל. השינויים והמתח קיימים באוויר שאנחנו נושמים. ולכן אנחנו מנסים למצוא ולאפשר ללקוחות שלנו דרכים נוספות כדי לאפשר להם לשחרר את הסטרס.

כתיבה של תוכן חיובי מוכחת שוב ושוב במחקרים כמשפרת איכות חיים, מצב רוח, סיפוק, שמחה ורגשות חיוביים. יש אפילו מחקרים שמצאו השפעה ארוכת טווח של כתיבת תוכן חיובי על הפחתה של דיכאון, סטרס וחרדה. (1) (2)

מלבד שחרור של לחץ ודיכאון – למה עוד כתיבה של תוכן חיובי יכולה לסייע?

מחקרים מראים גם סימנים מעודדים להשפעה שיש לכתיבת תוכן חיובי על הבריאות הפיזית שלנו. התחום שבו הממצאים חזקים במיוחד הוא תחום בריאות הלב. אנשים שסובלים מאי ספיקת לב השתפרו במדדים של דופק במנוחה ומדדי דלקת בעקבות כתיבה של תוכן חיובי.

הוכח גם כי אנשים שכותבים תוכן חיובי שומרים יותר על הבריאות שלהם וישנים טוב יותר כך שלמעשה הם מרוויחים יתרונות בריאותיים באמצעות הרגלים ואורח חיים בריא, שהכתיבה החיובית מחזקת.” (6)

מדהים לגלות שרק שתי דקות ביום של כתיבת תוכן חיובי יכולה להועיל לבריאות. מחקר שבדק 49 סטודנטים לפסיכולוגיה מצא שבסך הכל 2 דקות של כתיבת תוכן חיובי במשך יומיים ברצף שיפרה את ההרגשה הפיזית שלהם והפחיתה תלונות על בריאות גופנית גם 4-6 שבועות אחרי הכתיבה! (7)

אז מה קורה במוח שלנו כשאנחנו כותבים תוכן חיובי?

מסתבר שיש משהו משותף למצפן המוסרי שלנו, בין הנתינה החברתית שלנו וכתיבת תוכן חיובי:

נעים להכיר ה vmPFC -שמו של אחד מהצמתים המרכזיים במוח. שהוא כפי הנראה גם, האזור שעושה את החיבור הכי חשוב בין השכל לרגש. ובנוסף, זה גם האזור שאחראי על הטיפול בפחדים שלנו, בעזרת החשיבה הלוגית -ובפועל, האזור הזה נחשב גם למחולל האמפתיה והאלטרואיזם (הנתינה לאחר). זה האזור שמקשר את מערכת התגמול שלנו- זו שמגיבה לפרסים ומצ’פרת אותנו בדופאמין בתגובה למעשים טובים.

מחקר שבדק את הפעילות המוחית בטכנולוגיה של fMRI מצא שהכתיבה של תוכן חיובי מגבירה את הפעילות של ה vmPFC. כשזה קורה, אנחנו גם נוטים יותר לתת לאחרים וגם מרגישים הרבה יותר סיפוק מהנתינה. (8)

אזור החברתי והמוסרי” במוח, מסביר כנראה גם את שלל ההשפעות החברתיות החיוביות שיש לכתיבה של תוכן חיובי. כך למשל, סטודנטים לניהול שכתבו תוכן חיובי הגבירו את ההשתתפות והמעורבות שלהם בחיים הסטודנטיאליים והייתה עלייה במחוברות ובמשמעות שהסטודנטים מייחסים לנעשה בכיתה. (9) (10)

אם אנחנו רוצים להשפיע לטובה על התפקוד החברתי אצל ילדים ונוער, כדאי להתחיל בכתיבת תוכן חיובי כבר בגיל צעיר. מחקר שבדק מעל 900 בני נוער וילדים מצא שאלה שכתבו יומן של דברים חיוביים שהם מוקירים תרמו 60% יותר כסף לאחרים, היו חומרניים פחות ונדיבים יותר. (11)

סטודנטים ועובדי מערכת הבריאות, הם מושא קבוע למחקרים מסוג זה, בגלל החשיפה שלהם למצבי סטרס מתמשכים. אצל הסטודנטים. נמצא שגם לאחר שעבר זמן מהכתיבה – יש לכתיבה אפקט חיובי על מצב הרוח ושביעות הרצון שלהם, על הבריאות הפיזית שלהם  ועל יכולת ההתמודדות שלהם. (3) (4) (5)

איך סטודנטים ואנשים לחוצים יכולים לכתוב תוכן חיובי?

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון בכל מה שקשור לתוכן חיובי – או לכתיבה בכלל, הוא לא לקחת אותה ברצינות כבדה ולהתייחס אליה כמו מטלה נוספת, כי אז מתווסף לחץ נוסף על המערכת המוחית שלנו – נכון הכתיבה תוכל לסייע להרגעה שלו, אבל אפשר להקל על המשימה בהתייחסות אליה כמו לרצון לאכול משהו קטן מתוק.

הפרשת הדופמין במוח המתרחשת כתוצאה מכתיבה של תוכן חיובי, דומה לזו הנוצרת מטעימת משהו מתוק. וממש כמו שלמנהלים /תלמידים יש חטיף/ ממתק בתיק /על השולחן במשרד, כך כדאי להניח פתקים בהישג היד או לפתוח קבוצה פנימית בוואטסאפ שתזכה לשם משהו קטן וטוב/ משהו חיובי או בכל שם אחר ולכתוב פוסט קצר אחד ביום עם רגש חיובי /המלצה על אוכל/אירוע/תכנית/סרט/ ספר וכל דבר שניתן להמליץ עליו למישהו אחר. מרצים יכולים לתת לסטודנטים מטלה בסיום כל שיעור לכתוב משפט על מה הם למדו בשיעור? מה התחדש להם /עניין אותם בשיעור וכך לאפשר להם לתרגל כתיבה חיובית יותר ויותר.

לפי כל העדויות המצטברות, שווה לחשוב איך לשלב כתיבה של תוכן חיובי כשגרה בחיים העסוקים, העמוסים ורוויי הסטרס שלנו. מדובר בכלי נגיש ופשוט עם תועלת שהוכיחה את עצמה בעיקר עבור אנשים שמנהלים חיים מאתגרים. 2-20 דקות יטענו את כל הטוב הזה לכמה שבועות קדימה.

רוצה לתרגל כמה דקות של כתיבת תוכן חיובי?

נשמח אם יש לך כמה דקות לתרגל ולצורך כך נבקש ממך להתחיל בכתיבה של משהו פשוט- תשובה מפורטת אינטואיטיבית לשאלה הבאה:

אם היית רוצה להמליץ על התוסף/ שירות שלנו לקרוב משפחה /מי מחבריך הקרובים מה היית כותב/ת להם?

ניתן לשתף בסיפור המקרה שלך (מהם התוספים שיש לך בהם שימוש וכיצד הם סייעו לך להרגיש טוב יותר?)

את התשונה ניתן לכתוב לנו בתגובה / לשלוח אלינו במייל בלינק info@valeopro.com

    1. Boggiss, A. L., Consedine, N. S., Brenton-Peters, J. M., Hofman, P. L., & Serlachius, A. S. (2020). A systematic review of gratitude interventions: Effects on physical health and health behaviors. Journal of Psychosomatic Research135, 110165.

    1. Allen SF, Wetherell MA, Smith MA. Online writing about positive life experiences reduces depression and perceived stress reactivity in socially inhibited individuals. Psychiatry Res. 2020 Feb;284:112697. doi: 10.1016/j.psychres.2019.112697. Epub 2019 Nov 20. PMID: 31791707.
    2.  

    1. Cheng ST, Tsui PK, Lam JH. Improving mental health in health care practitioners: randomized controlled trial of a gratitude intervention. J Consult Clin Psychol. 2015 Feb;83(1):177-86. doi: 10.1037/a0037895. Epub 2014 Sep 15. PMID: 25222798.

    1. Işık, Ş., & Ergüner-Tekinalp, B. (2017). The effects of gratitude journaling on Turkish first year college students’ college adjustment, life satisfaction and positive affect. International Journal for the Advancement of Counselling39(2), 164-175.‏

    1. Flinchbaugh, C. L., Moore, E. W. G., Chang, Y. K., & May, D. R. (2012). Student well-being interventions: The effects of stress management techniques and gratitude journaling in the management education classroom. Journal of Management Education36(2), 191-219.

    1. Boggiss, A. L., Consedine, N. S., Brenton-Peters, J. M., Hofman, P. L., & Serlachius, A. S. (2020). A systematic review of gratitude interventions: Effects on physical health and health behaviors. Journal of Psychosomatic Research135, 110165.

    1. Burton, C. M., & King, L. A. (2004). The health benefits of writing about intensely positive experiences. Journal of research in personality38(2), 150-163.‏

    1. Karns, C. M., Moore III, W. E., & Mayr, U. (2017). The cultivation of pure altruism via gratitude: a functional MRI study of change with gratitude practice. Frontiers in human neuroscience, 599.

    1. Işık, Ş., & Ergüner-Tekinalp, B. (2017). The effects of gratitude journaling on Turkish first year college students’ college adjustment, life satisfaction and positive affect. International Journal for the Advancement of Counselling39(2), 164-175.‏

    1. Flinchbaugh, C. L., Moore, E. W. G., Chang, Y. K., & May, D. R. (2012). Student well-being interventions: The effects of stress management techniques and gratitude journaling in the management education classroom. Journal of Management Education36(2), 191-219.

    1. Chaplin, L. N., John, D. R., Rindfleisch, A., & Froh, J. J. (2019). The impact of gratitude on adolescent materialism and generosity. The Journal of Positive Psychology14(4), 502-511.‏

מוצרים מומלצים

גדילטבע

בקבוק 1 - 120 כמוסות * 525 מ"ג

400.00 
גלוקוטבע

בקבוק 1 - 120 כמוסות * 800 מ"ג

440.00 
ליקוטבע 200 מג 120 כמוסות
540.00 

מאמרים קשורים

licorich
ליקוריץ המופלא – איזה מחקרים חשוב להכיר?
הליקוריץ - שוש קירח- צמח שנכנס לחיינו לפני כעשור בעקבות הגעתו לארץ ע"י חברת צמח...

הבסיס הצמחי

שוש קרח- ליקוריץ _ Glycyrrhiza glabra
ליקוריץ

רוצה ליצור קשר עם נינה?

יש לשלוח את הטופס

729001692781