Fraud Blocker
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Is improving health a priority

האם שיפור הבריאות בראש סדר העדיפויות?

איציק רנד – שותף ליקוטבע בע”מ

כשאנחנו חולים, סובלים כתוצאה ממצב בריאותי לא תקין, רובנו קובעים תור לרופא, נוטלים תרופות ומבצעים את ההנחיות שהרופא המליץ עליהן. אבל רובנו הגדול לא עוסק בבריאות לפני שיש קושי/ כאב או סיבה מוחשית וברורה. ביום יום רובנו הגדול לא עסוק בכלל בבריאות.

בתרבות הסינית נהוג ללכת לרופא שמרגישים טוב ולא כשמרגישים רע כמו שנהוג בעולם המערבי. התפקיד של הרופא הוא לשמור על הבריאות ולתת לפציינטים שלו כלים והנחיות לניהול אורח חיים בריא כדי למנוע חולי בעתיד,

ישנן מספר סיבות שעשויות להשפיע על זה שאנשים לא מספיק עסוקים בשיפור מצבם הבריאותי.

חוסר מודעות: אנשים לא תמיד מבינים את הקשר בין הרגלי חיים ובריאותם. מחקרים כמו זה של J. W. Creswell ושות’, שפורסם ב- American Journal of Health Promotion, מצא שהמודעות להקשרים הבריאותיים, עשויה להיות מרכזית להתפתחות התודעה לגבי דרכי החיים הבריאותיים.

ייתכן ואנשים לא מבינים במדויק את ההשפעה של פעילות פיזית והתזונה על הבריאות הכללית. ומושפעים מטרנדים והתנהגויות חברתיות שהם חושבים שהן טובות אבל בפועל גורמות לנזק בריאותי. 

מחקר זה, המכונה גם “תורת השינוי הפסיכולוגי” או “מודל השינוי של פרוצ’סקה-דיקלמנטה”, הוא אחד מהמחקרים החשובים ביותר בתחום ההתנהגות הבריאותית והפסיכולוגיה הבריאותית. המחקר מתמקד באופן שבו אנשים משנים את ההתנהגות שלהם ומצליחים להטמיע הרגלי חיים בריאים.

המחקר מציג דגם של שינוי התנהגותי בריאותי, המתחלק לשישה שלבים רציפים: קשיבות, חשיבה, הכנה, פעולה, שמירה, ושחיקה. כל שלב מתאר את התהליך שבו אדם עובר מן ההכרה בבעיה ועד לשימור של השינוי בהתנהגותו.

המודל מציין שתהליך השינוי ההתנהגותי אינו לינארי ולעיתים עשוי להתרחש בצורה של הלוך וחזור בין השלבים. גם כאשר אדם עובר את השלב האחרון, יתכן שיחזור אל שלב קודם במקרים של שחיקה או נפילה בהתנהגות.

המחקר מציע גם אסטרטגיות וכלים לסיוע בתהליך השינוי, דבר שהפך אותו לקריטי לפיתוח תוכניות טיפול ואימון בתחום הבריאות וההתנהגות הבריאותיים.

מידע שגוי או מסית: אם אנשים מתבססים על מידע שגוי או מוסת בנוגע לבריאות, ייתכן שיישארו בלתי מודעים  לשינויים שעשויים להיעשות. בכל מה שקשור לבריאות יש לובי מאוד גדול של תומכים ומתנגדים, חברות התרופות משקיעות כסף עצום בשיווק של תרופה/ בדיקה ולפעמים גם בתרופות שקיבלו אישור יש השפעות ותופעות לוואי לא פשוטות- אפשר לקחת לדוגמה את התרופות להתמודדות עם הפרעות קשב בילדים כמצב הממחיש את הדילמה שיכולה לעמוד בפני הורים בדרך לטפל בבעיה בריאותית/פיזיולוגית.

לא מקפידים לקרוא את כל האותיות הקטנות: אנחנו מושפעים ממידע שזורם אלינו כל הזמן במילוני ערוצים שונים. אייקונים, תמונות, טקסט, קול, וידאו. ומקבלים מסרים גם ברמה תת מודעת היוצרים אצלנו חשקים ורצונות ברמה תת מודעת. כל פרסומת לשלגון בקיץ יכולה לגרות אדם רגיל אבל למי שסובלים מסוכרת או למי שסובלים מהשמנת יתר פרסומות כאלה גורמות לסבל ולסכנה.

אין לנו אפשרות למנוע מראש את כל החשיפה לפרסומות שמופיעות גם על גבי המוצרים ברשתות המזון ואנחנו חשופים כל הזמן להשפעות לא מודעות שיכולות להזיז אותנו ממה שטוב לנו ולבריאות שלנו.

חושבים שאנחנו חיים בריא: המון לקוחות שלנו שהגיעו לבדיקות האולטרסאונד שלנו דיווחו בשאלון המקדים כי לדעתם הם מנהלים שגרת חיים יחסית בריאה. אבל בבדיקות התגלה שיש להם רמות פלאק גבוהות או מסוכנות או כבד שומני. וגם בדיקות הדם שלהם העלו חוסרים משמעותיים חשובים ועודפים ברמות שומנים וסוכר שלפעמים יכלו להיות ממש מסוכנים.

ורק אחרי קבלת התוצאות בשיחה איתי או עם אחד מהיועצים האחרים שלנו, התגלה שהלקוח מעשן 2 חפיסות ביום, שותה המון אלכוהול, ישן מעט מדי שעות בלילה ועובד בעבודה מאוד מלחיצה שיוצרת סטרס גדול.

רק באמצעות הבדיקות והשיחה עם היועצים שלנו והמומחים הנטורופים ניתן לפעמים להבין מה בפעילות ובהרגלי היום יום יכולים להיו מזיקים גם במקרים שבהם אנחנו חושבים שאנחנו כן חיים בריא. 

סיבה נוספת שבגללה רובנו לא עסוקים כל הזמן בשיפור הבריאות שלנו נעוצה בתפיסה של אורח חיים בריא כמעיקה/ קשה/ מלחיצה.

קשיים בשינוי הרגלי חיים: לעיתים אנשים נתקלים בקושי לשנות את הרגלי החיים שלהם, כמו אי אפשרות להתמודד עם רמות גבוהות של לחץ בעבודה או שהם מתמודדים עם בעיות כלכליות. מחקרים כמו זה של Prochaska, DiClemente, & Norcross המתפרסם ב- American Psychologist ב-1992, , חוקרים כיצד אנשים משנים את ההתנהגות שלהם ומטמיעים מחדש הרגלי חיים בריאים.

חוסר תעסוקה או יכולת פיזית: לאנשים עם חוסר בתעסוקה או יכולת פיזית מוגבלת, עשוי להיות קשה יותר לפתח ולשמור על הרגלי חיים בריאים. מחקרים רבים, כולל עבודתו של Warburton et al. שהתפרסמה ב- Journal of Applied Physiology, ב- 2006,  חקרו את הקשר בין פעילות גופנית ובריאות גופנית.

סביבה חברתית ותרבותית: סביבה חברתית ותרבותית יכולה לשפוט על ההתנהגות הבריאה. לדוגמה, בתרבויות בהן תזונה לא בריאה נחשבת כמובנת או נפוצה, יכול להיות קשה יותר לאנשים להתמקד בשיפור התזונה שלהם. מחקרים כמו זה של Hu et al. שפורסם ב- The New England Journal of Medicine, בשנת 2001 חקרו את הקשרים בין תרבות, סביבה חברתית ובריאות.

אי נוחות או רצון לשנות: לפעמים, אנשים יכולים להרגיש אי נוחות עם שינויים בריאותיים או להיות רוצים להישאר במצב נוכחי. זה יכול להשפיע על הרצון לקחת צעדים לשיפור בריאותם.

חוסר זמן ומשאבים: אנשים עשויים להרגיש כי חסר להם הזמן והמשאבים להתמקד בבריאותם באופן מספק. חקר זמן, כספים ומשאבים אחרים הם חסרי אמצעים המשפיעים על היכולת לקנות מזון בריא או להתעמל באופן תקין. קיים כמובן הבדל גדול בין לקוחות עמוסים שעובדים בעבודות עמוסות מאוד או שאין להם זמן להוסיף לעצמם ביום עוד ארוחה, או שאין להם זמן לבשל לעצמם בבית ונאלצים להזין אוכל מבחוץ, או אנשים שנוסעים המון במסגרת עבודתם ולא מקיימים שגרה מאוזנת, לא ישנים מספיק וכד’.

ויש כמובן לא מעט לקוחות שהמשאבים הפיננסיים שלהם מוגבלים ואין להם יכולת להשקיע בלי הגבלה בתוספים ובפעילות והם צריכים לבצע תיעדוף כלכלי בחיים שלהם כדי לאפשר לעצמם את מה שלכאורה נחשב כ “מותרות”.

אבל האמת היא שבכל שיחה עם הלקוחות שלנו ברגע שההבנה כי מדובר בבריאות האישית ובאיכות החיים שמאפשרת לחיות טוב יותר באנרגיה טובה יותר ובשמחה גדולה יותר מתקבלת גם ההבנה כי:

יש לך שאלות? בקשות?

אנחנו כאן עבורך!

לא ברור לך אילו תוספים מתאימים לך?

יש לך שאלות לגבי תוספים שלא מצאת להם תשובה באתר?

יש לך אתגר כזה אחר שמצריך מענה אישי מדויק?

יש שאלה שלא קיבלת עליה מענה משביע רצון?

מזמינים אותך לשלוח אלינו את הטופס שנמצא כאן למטה ונשמח לתאם לך שיחת כוונון ללא עלות.

מוצרים מומלצים

ליקוטבע 200 מ"ג
 540.00
1* Thymoquin 3%- מבוסס על שמן קצח פטנטי + ויטמין די
 280.00
גדילטבע
 400.00
גלוקוטבע
 440.00
שום שחור מותסס נוסחה משופרת
 550.00

מתכונים קשורים

pie מתכון
עוגה קלה להכנה  לט"ו בשבט

מאת:

שגית ביבי
מתכון POPSICLE
ארטיק תות

מאת:

שגית ביבי

רוצה ליצור קשר עם נינה?

יש לשלוח את הטופס

תוויות לאתר VP-